Close cursor

English
Свържете се с нас

Рекламата във висшето образование: Как да използвате ефективно маркетинг бюджета си

Дигиталният маркетинг предлага отлични възможности за сектора на висшето образование. С мобилната реклама като задължителен елемент и непрекъснато развиващите се комуникационни канали, университетите трябва да се адаптират и да прилагат най-новите технологии.

За много учебни заведения дигиталната реклама изглежда като бюджетно предизвикателство. Но инвестицията в правилната онлайн кампания е абсолютно необходима за да се увеличат записванията. Освен това, тя изгражда положителен имидж, повишава видимостта, ангажираността и доверието към институцията.

Университетите могат да увеличат ефекта от маркетинг дейностите си чрез мултиплатформен подход. Какво означава това?

 

Оптимизация за търсачки

Основният начин, по който бъдещите студенти търсят информация, е онлайн. Платените реклами в Google могат да дадат отлични резултати.

Правилно управлявана, платформата Google Ads е мощен канал. Например, общи търсения като „най-добри маркетинг програми“ могат да струват над $60 на клик. Това не е рентабилно.

По-добра стратегия е да създадете кампании около специфичните предимства на вашето училище („гъвкава бакалавърска програма по икономика“, „достъпен курс по сестринство“), което води до по-добър резултат спрямо инвестицията.

Не е нужно да сте №1 в резултатите от търсенето – важното е да използвате точните ключови думи, базирани на реални данни. Анализите може да покажат, че фокусът ви трябва да бъде не само върху абитуриенти, но и върху хора, търсещи преквалификация или продължаващо обучение.

Разбирането на вашата аудитория означава и адаптиране на съдържанието – тийнейджърите търсят социален живот и малки класове, докато по-възрастните студенти търсят гъвкавост и качество на образованието.

Успешната SEO кампания трябва да съчетава спецификите на програмата, геолокацията и ползите от дипломата, както и влиянието на средата – приятели, съветници, бивши студенти.

  

Социални платформи

Мнението на връстници е изключително важно за кандидат-студентите. Споделянето на интересни новини, студентски преживявания и истории от кампуса води до повече записвания. Целта тук е създаване на общност, която се развива органично.

Според проучвания, 70% от хората се доверяват повече на препоръки от други потребители, отколкото на професионално написано съдържание. Използвайте силата на потребителското съдържание – поканете бивши студенти да разкажат за своя опит или включете инфлуенсъри сред настоящите учащи.

Този тип съдържание информира и вдъхновява – а не просто приканва към „Кандидатствай сега“.

 

Креативен подход без директна реклама

Пример: За кампанията на RVCC установихме, че Snapchat е предпочитан от техните студенти. Създадохме гео-зони около кампуса – библиотеката, стадиона, спирки и други ключови места – и за всяка зона разработихме уникални Snapchat филтри. Така студентите популяризираха RVCC по естествен начин, а брандът достигна нова аудитория чрез инфлуенсър маркетинг.

 

 

Кратки видео истории

Видео сторита с дължина 6 секунди (bumper ads, instream ads) са изключително ефективни. Според Google 9 от 10 кампании с подобен формат постигат значително по-висока запомняемост на марката. Тези видеа могат да се използват в YouTube, Facebook и Instagram.

Можете също да стриймвате събития от кампуса на живо – още по-добре, ако това се прави от студент инфлуенсъри със своя публика.

Целта е да предадете запомнящо се или емоционално послание до точната аудитория – тийнейджъри (16–19 г.), възрастни обучаеми (20–34 г.), родители и кариерни съветници.

Банер реклами

Банерите трябва да предават ясно и кратко основното послание на учебното заведение. След като потребителят кликне, сайтът ви трябва да го убеди, че е на правилното място.

Mobile First

До 80% от трафика на учебните заведения идва от мобилни устройства. За да достигнете до нови кандидати, трябва да прилагате маркетинг стратегиите си първо на мобилни платформи. Кампаниите, адаптирани за мобилни устройства, водят до над 30% по-добра конверсия.

Според Националния образователен център, броят на студентите ще нарасне до 19.8 милиона през 2025 г.

Ако искате да достигнете до повече кандидати, просто ни пишете на info@edesign.bg

* не пропускайте