Close cursor

English
Свържете се с нас

Защо ключовите думи вече не са в центъра на SEO

Оптимизацията за търсачки е като влак-стрела по релси, които постоянно се местят. Само за миналата година Google направи 3200 промени в алгоритъма си. Това са около 9 обновления на ден! Конкуренцията за място в класацията на Google, която е индустрия за 100 милиарда долара годишно, е огромна. SEO тактиките ви не могат да стоят на едно място и не очаквайте днешните ви позиции да останат същите утре.

Имаме съвети за как да подобрите и запазите класирането си в Google в тази динамична среда.

Най-важното е: ако искате високи резултати в Google, насочете усилията си към потребителите и тяхното клиентско пътешествие. SEO означава създаване на качествено съдържание и съобразяване с начина, по който хората търсят онлайн.

КАКВО СТАВА С КЛЮЧОВИТЕ ДУМИ?

Търсачките не разбират съдържанието така, както хората. Те търсят сигнали, по които да преценят доколко информацията е релевантна за конкретно търсене.

В началото софтуерът не можеше да обработва цели изречения и затова хората свиваха търсенията си до няколко думи. Така ключовите думи станаха основен инструмент.

С времето Google се разви експоненциално. Изкуственият интелект и машинното обучение позволиха огромен напредък в разпознаването на естествена реч. Днес софтуери като Siri и Alexa дават възможност хората да търсят онлайн с нормален разговорен език.

С въвеждането на BERT в края на 2019 г. Google вече може да разбира и връща резултати за въпроси, зададени като естествено изречение. Вместо да търси само ключови думи като „Zion National Park“, BERT може да отговори на въпроси като „Какви са работните часове на Zion по време на COVID?“

Технологиите стават все по-умни, а метриките за търсене се променят, за да се доближат до реалните потребители. Моделът, фокусиран върху ключови думи, вече е остарял и трябва да бъде заменен с подход, центриран върху клиента.

В статия за Ad Age Ник Часинов споделя: „Днес не е важно кой е на първо място за дадена ключова дума, а как е позициониран брандът. Хората гледат Instagram, инфлуенсъри, страницата „За нас“. Те питат: „Вярвам ли, че този бранд е автентичен?“ Това облекчи натиска върху стария подход с ключовите думи.“

Вътрешни проучвания и анализи на индустрията показват, че стратегиите за уеб сайтове трябва да се съсредоточат върху качеството на продукта, потребителите и доброто преживяване на страницата. Силната SEO стратегия е много повече от тъпчене на сайта с ключови думи.

КАК ДА СЪЗДАДЕТЕ ПО-ДОБРО ПОТРЕБИТЕЛСКО ПРЕЖИВЯВАНЕ?

Според Google най-добрият начин да създадете добро преживяване е като се фокусирате върху съдържанието. Google търси сайтове, които показват експертиза и авторитет. Всеки може да манипулира SEO сигнали, но е трудно да създадете истински авторитет и доверие.

Започнете с оценка на UX дизайна и съдържанието на сайта си.

Google включи и критерии за потребителско преживяване, оценявайки метрики за скорост, реактивност и стабилност на уеб страниците – така наречените Core Web Vitals.

Например скоростта на сайта влияе върху SEO и конверсиите. Walmart увеличи конверсиите си с 2% за всяка секунда по-бързо зареждане, а Mobify установи, че 100ms по-бързо зареждане на началната страница води до 1.11% ръст в конверсиите.

Друг ключов фактор е адаптивността на сайта за мобилни устройства.

Google публикува списък с въпроси, с които да оцените съдържанието и ефективността на сайта си:

ВЪПРОСИ ЗА СЪДЪРЖАНИЕ И КАЧЕСТВО

Дали съдържанието предлага оригинална информация, анализ или проучване?

Google търси свежо и оригинално съдържание. В интернет има много копирани текстове. Google иска да знае, че води потребителите към нещо ново и полезно.

Дали съдържанието е пълно и изчерпателно?

Алгоритъмът търси задълбочени сайтове, които дават конкретни отговори. Непълните материали може да не бъдат класирани добре.

Предлага ли съдържанието задълбочен анализ и нова гледна точка?

Вашите анализи трябва да добавят стойност и да надграждат над очевидното.

Ако съдържанието ползва източници, добавя ли нова стойност или просто копира?

Google следи за плагиатство. За да се класирате добре, трябва да създавате уникални материали.

Дали заглавията и тайтълите описват съдържанието ясно?

Заглавията са важни за SEO и UX. Те трябва да са кратки, ясни и подходящи за мобилна версия.

Избягват ли заглавията преувеличения и сензационност?

Ако потребителите кликнат, но бързо напуснат страницата, Google ще понижи позицията ви.

Това съдържание подходящо ли е за споделяне?

Google търси стойностно съдържание, което потребителите искат да споделят.

Може ли да бъде публикувано в списание или книга?

Ако пишете само за ключови думи, Google и хората ще усетят това.

ВЪПРОСИ ЗА ЕКСПЕРТИЗА

Дали съдържанието ви вдъхва доверие?

Сайтът ви трябва да показва експертност, автори и източници.

Има ли сайтът ви авторитет по темите, които представя?

Професионалното изграждане на сайта е важно за доверието.

Написано ли е съдържанието от експерти или хора с опит?

Google търси сайтове, които показват експертност и история.

Има ли фактически грешки?

Фалшивата информация вреди на класирането ви.

Може ли потребителите да разчитат на съдържанието ви?

Брандът ви трябва да е надежден източник.

ВЪПРОСИ ЗА ПРЕЗЕНТАЦИЯ И ПРОИЗВОДСТВО

Дали съдържанието е без правописни и стилистични грешки?

Добрата редакция е задължителна.

Изглежда ли съдържанието добре изработено?

Инвестирайте време в качествен текст.

Индивидуалните страници достатъчно обстойни ли са?

Google гледа всяка страница поотделно.

Има ли прекалено много реклами?

Прекалено агресивната реклама отблъсква потребителите.

Съдържанието адаптирано ли е за мобилни устройства?

Мобилната версия е задължителна.

СРАВНИТЕЛНИ ВЪПРОСИ

Добавя ли съдържанието ви повече стойност от конкуренцията?

Сравнявайте се с първите резултати и създавайте по-добри материали.

Пишете ли за хората или само за търсачките?

Създавайте съдържание за аудиторията си. Google ще оцени това в дългосрочен план.

Доброто преживяване ангажира потребителите и предлага полезна информация. Ако не сте сигурни за показателите на сайта си, Google Search Console може да ви даде доклад и препоръки.

Можете и да се свържете с нашия екип. Ще ви помогнем да оцените сайта си и да предложим правилната SEO стратегия. Пишете ни на info@edesign.bg.

Дигитална реклама за висши училища, която наистина работи
* не пропускайте