Close cursor

English
Свържете се с нас

Тенденции в уеб дизайна 2017 – Бъдещето (Част Втора)

През 2017 г. брандовете ще се стремят да създават онлайн реклама, която е потапяща и въздействаща за повече от едно сетиво. Разглеждайки работата на най-креативните агенции по света, вече се очертават тенденциите, които ще определят дигиталния маркетинг тази година.

Тази статия е разделена на две части: дизайнерски насоки и технологични иновации. За повече идеи в дизайна, разгледайте ПЪРВА ЧАСТ.

ВИДЕО

Ако има само едно нещо, което трябва да запомните от тази статия, то е това!

Нека си го кажем направо – видеото е навсякъде. YouTube е индустрия за милиони, а видео съдържанието е най-бързо развиващият се сегмент в онлайн рекламата, с най-висока възвръщаемост на инвестицията. Видео маркетингът съчетава елементи като глас, изражения, жестове и музика, за да предизвика емоции. То създава доверие, любопитство и забавление.

Видео фонът на начална страница може за секунди да разкаже историята на продукта или културата на вашата компания. Отзиви от клиенти, видеа с инфлуенсъри или обучителни материали могат да ускорят продажбите и да ви изведат пред конкуренцията.

Има ли значение какви видеа създавате? Абсолютно.

За да предадете послание ясно – направете видеото кратко, стегнато и приятно за гледане. Разказвайте истории и използвайте обяснителни формати. Направете ги кратки и интересни.

СКОРОСТТА Е ВСИЧКО

С все повече информация и по-кратък фокус на потребителите, те искат съдържание бързо, удобно и евтино. През 2017 г. сайтовете B2B и B2C трябва да зареждат светкавично и да са свързани със социалните платформи.

Технологии като Google AMP и Facebook Instant Articles ще станат ключови инструменти за брандове, които се борят за вниманието на потребителите.

Векторната графика също ще ускори сайта ви и ще изглежда чудесно на всяко устройство. SVG файловете са мащабируеми, независими от резолюция и подходящи за анимации.

VR/AR ЩЕ ПРОМЕНЯТ ВРЪЗКАТА С ПОТРЕБИТЕЛЯ

AR (добавена реалност) наслагва дигитална информация върху реалния свят (като Google Glass), а VR (виртуална реалност) напълно заменя реалната среда с компютърно създаден свят. През 2017 очаквайте и двете технологии да се развият стремително. Защо?

Вярваме, че VR ще се превърне в масова платформа за най-иновативните брандове. Тя ще преосмисли начина, по който разказваме бранд истории – чрез реални потапящи преживявания. Можете да поставите клиента в центъра на историята и да оставите у него трайно впечатление. Потенциалът е огромен – маркетинг, образование, търговия, наука, социални връзки.

VR ще промени начина, по който се свързваме, играем и учим. Представете си тест драйв на кола, концерт на живо, виртуален урок, дефиле на модна седмица или изкачване на планина – всичко е възможно. „Преди вярвахме на това, което виждаме. Сега вярваме на това, което преживяваме.“ – Шуей Йошида, Sony Worldwide.

VR създава силна връзка между потребители, инфлуенсъри и брандове. От продуктови демонстрации до емоционални истории – възможностите са безкрайни. Qantas, Netflix, Coca Cola, McDonald's, Volvo и дори Мишел Обама вече използват VR в своите кампании.

Светът става мултисензорен. Смартфоните, сензорите и VR се обединяват. Представете си какво би направил VR за вашия маркетинг – съдържание без разсейване, силни емоции и запомнящи се преживявания. Започнете да мислите за 360-градусови видеа и скочете на вълната!

НОВИ ТЕХНОЛОГИИ

2017 ще донесе вълнуващи новости в технологиите, които ще повлияят на уеб дизайна и онлайн рекламата.

Звукът ще замени Bluetooth

Интернет на нещата (IoT) навлиза в ежедневието. Досега връзката между устройствата беше чрез Bluetooth, но той има своите ограничения – малък обхват, ниска скорост, слаба защита и висока консумация на батерия.

Новата безжична алтернатива е звукът. Ултразвуковите честоти могат да предават информация на големи разстояния без Wi-Fi или специален хардуер. Звукът може да революционизира IoT и взаимодействието ни с дигиталния свят. Помислете как Siri, Alexa или Viv биха работили със звукова свързаност.

Изкуствен интелект

AI ще продължи да навлиза в бизнеса. Компаниите ще го използват, за да анализират големи обеми от данни, автоматизират процеси, създават интелигентни приложения и пестят разходи. Изкуственият интелект ще ускори работата и ще промени електронната търговия.

AI ще се комбинира с IoT и ще отключи нов маркетингов потенциал.

Киберсигурност

2017 ще бъде година, в която потребителите ще започнат да осъзнават как се използват техните данни. Киберпрестъпленията нарастват и защитата става приоритет.

Google обяви, че от януари 2017 сайтовете без HTTPS ще се отбелязват като несигурни в Chrome. Това няма да блокира достъпа, но потребителите ще получават сериозно предупреждение. Вашият сайт има ли HTTPS? Ако не – сега е моментът да го добавите.

Накратко, през 2017 фокусът трябва да е върху стойностно съдържание, лоялна аудитория и ангажиране. Вече няма да говорим просто за онлайн маркетинг, а за дигитално разказване на истории.

Шаблонните сайтове остават в миналото. Заменете масовите теми с персонализирани елементи и графики. Очаквайте повече паралакс ефекти, анимации, видео, динамично съдържание, изчистен дизайн, креативни структури и авторска фотография.

Най-добрите дизайнери ще се стремят да създават богати бранд преживявания чрез потапящи мултисензорни истории, в които клиентите искат да участват.

Не сте сигурни кои тенденции са подходящи за вас? Не се тревожете – „най-добрият начин да предвидиш бъдещето е да го създадеш“.

Нека създадем заедно страхотен уеб сайт или дигитална кампания! Пишете ни за оферта или брийф на info@edesign.bg.

Тенденции в уеб дизайна 2017 (ЧАСТ ПЪРВА)
* не пропускайте