Close cursor

English
Свържете се с нас

Тенденции в уеб дизайна 2017 (ЧАСТ ПЪРВА)

През 2017 г. очакваме потребителското изживяване (UX) да се превърне в най-важния елемент на дигиталния маркетинг и рекламата. Изживяването на клиента има значение.

Маркетинг стратегиите ще се стремят да създават потапящи, въздействащи и мултисензорни преживявания. Ще използваме дизайн мислене, за да изграждаме интерактивни истории, в които клиентите искат да участват. Освен това, възходът на виртуалната (VR) и добавената (AR) реалност ще открие нови възможности.

Очертава се една много вълнуваща година за дигиталния свят. Да започваме?

Тази статия е разделена на две части: дизайнерски насоки и технологични иновации. Продължете към ЧАСТ ВТОРА „Бъдещето“ (VR, видео и нови технологии).

НАЗАД КЪМ ОСНОВИТЕ: ЗДРАВЕЙ, СЕМПЛОСТ!

През 2017 г. фокусът ще бъде върху качественото съдържание. Потребителите търсят информация, а ролята на дизайнера е да я представи по интуитивен, ефективен и ангажиращ начин. Това означава минималистичен подход, силни послания и смели шрифтове.

Вашият уеб дизайн, навигация и изображения трябва да служат на яснота и функционалност. Време е да се върнем към основите и да се фокусираме върху важното. UX се превръща в ключов фактор за успех. Кратките и силни послания ще бъдат най-ефективни срещу претоварването с информация.

Сбогом на разсейващите елементи, тежката навигация, банерите и попъпите. 2017 ще „прочисти“ всеки пиксел, който отклонява вниманието от основното съдържание. Приветстваме структурираната информация и мобилната достъпност, с приоритет върху лесното потребителско изживяване – особено на малки екрани.

ЯРКИ ЦВЕТОВЕ, СМЕЛИ ШРИФТОВЕ

През 2017 ще виждаме смели послания с големи заглавия, уникална ръчно изрисувана типография и динамичен текст. Типографията е силен визуален инструмент, който може да предаде личност, емоция и глас на бранда.

С нарастващия минимализъм в съдържанието, дизайнерите ще вкарват повече индивидуалност чрез ярки цветове и илюстрации. Оформлението трябва да подчертава посланието и да улеснява четенето, без да го забавя. Градиентите също се завръщат с преливащи, наситени цветове – чудесен пример е новата икона на Instagram.

АВТЕНТИЧНОСТ

Вашата онлайн аудитория вече не е пасивна. За да предизвикате ангажираност, трябва да развълнувате, да забавлявате и да покажете истинското лице на вашия бранд. Стоковите снимки и видеа вече не са достатъчни. Хората искат реалност, емоция и интерактивно съдържание.

Използвайте истински хора, живи образи и различни гледни точки: селфита, 360° снимки, видеа с дрон. Илюстрациите също са чудесен начин да предадете автентичността и гласа на бранда си. Маркетолозите ще заложат на съдържание, създадено от потребителите, творчески общности и инфлуенсъри.

ПЕРСОНАЛИЗАЦИЯ

Агенциите ще търсят пресечната точка между нуждите на потребителя и на бизнеса. Персонализираната комуникация е ключът към ангажираността. Целта е да се предлага съдържание според профила на посетителя – местоположение, интереси, поведение или използвано устройство.

Брандовете ще инвестират в целеви лендинг страници за различни аудитории. Това повишава ангажираността, като насочва потребителя към страница, направена специално за него. През 2017 ще видим ръст в създаването на подобни персонализирани страници.

MOBILE-FIRST ПОДХОД

Mobile-first означава първо да се проектира за мобилен екран, след това за десктоп. Това вече не е новост – мобилните устройства са най-използваният начин за достъп до интернет. Google също дава приоритет на мобилните версии на сайтовете. Ако нямате добра мобилна версия, губите позиции.

Досега се започваше от десктоп дизайна, но през 2017 все повече ще се обръща посоката. Малките екрани изискват кратки и ясни послания. Добрият мобилен дизайн ще бъде решаващ за успеха на вашата кампания.

АНИМАЦИИ СЪС СМИСЪЛ

Технологията вече позволява сложни анимации и видеа дори на слаби устройства. През 2017 анимациите ще бъдат по-често използвани и по-прецизни.

Думата „анимация“ идва от латинското „anima“ – душа. Анимациите вдъхват живот на сайта ви. Те подобряват навигацията и насочват вниманието към важните елементи. Дизайнерите трябва да вградят движението в разказа на бранда, като използват точния момент, за да предадат емоция.

Смислените анимации ще се превърнат в част от идентичността на бранда. Правилната анимация създава уникално преживяване и насочва потребителя към желаното действие – бутон, линк, нова страница.

КРАЙ НА ТРАДИЦИОННИЯ МАРКЕТИНГ

Вашият бизнес не може повече да разчита само на телевизия, радио или печат. Нужно е да изградите собствено дигитално пространство и да общувате със своята аудитория. Новото мислене в маркетинга е свързано с изграждане на общност, инфлуенсъри и стойностни преживявания.

За първи път очакваме спад в популярността на Facebook. Появата на фалшиви новини и слабото съдържание отблъскват потребителите. Вместо да публикувате често, заложете на качествена информация.

Брандовете трябва да изградят свои собствени общности. От нишови групи до частни Facebook общности – малките стават големи. Това променя как търсим информация, какво купуваме и как се свързваме. Подхранвайте тези екосистеми и на нови, и на утвърдени платформи.

Продължете с новите технологии и VR маркетинг в ЧАСТ ВТОРА.

За съвети относно редизайн или дигитална кампания, пишете ни на info@edesign.bg.

Тенденции в уеб дизайна 2017 – Бъдещето (Част Втора)
* не пропускайте