„За първи път в историята изпълнителските изкуства завземат пазара“ Зак Морис, DevLab, Oculus.
Онлайн рекламата вече далеч надхвърля границите на традиционния маркетинг. След десетилетие на филми и телевизия начинът, по който потребителите взаимодействат с брандовете, се промени значително.
Вашите фенове обичат добрите истории и очакват забавление. Нещо повече – потребителите искат сами да участват в тези истории. Навлизаме във време на „маркетинг чрез преживявания“. Дигиталното се смесва с фантазията и реалния свят.
От интерактивните игри до виртуалната реалност и популярността на „ескейп стаите“ – маркетингът чрез преживяване има потенциал да бъде наистина революционен.
ДА ИЗБЯГАШ ОТ РЕАЛНОСТТА
Идеята за пренасяне на брандове и истории от екрана в реалния свят не е нова. Disney го правят още от 50-те години с тематичните си паркове. През 2000-те години светът направи следващата стъпка с първите алтернативни реалити игри. Оттогава феновете стават все по-заинтригувани да изживяват любимите си истории по реален и физически начин.
Последните години показаха как развлеченията като гейминга, виртуалната реалност и интерактивния маркетинг се преплитат. Нищо не доказва по-добре тази нужда от потапяне в преживяване от бума на ескейп стаите по целия свят. Една от причините те да са толкова популярни е свободата на интерпретация – участниците сами създават своите приключения. Комбинацията от загадки, сценарий и физическо участие оставя трайни спомени.
Създаването на преживявания, в които публиката активно участва, е вълнуващо и дръзко. Взаимодействието със света от любим филм или сериал дава емоция, която трудно ще получите от друго забавление. Примери са ескейп стаите, създадени за филми като „Екзорсистът“ в Лос Анджелис, „The Legend of Zelda“ или поредицата „Resident Evil“.
Друга причина за успеха на ескейп стаите е възможността за споделяне на снимки и постове веднага след преживяването. „Избягах“ или „Не успях и ме изяде зомби“ създава вирусен ефект в социалните мрежи. Феновете участват и споделят, което вдъхновява още хора да опитат. Това е най-добрата безплатна реклама, която един бранд може да получи.
ВИРТУАЛНА РЕАЛНОСТ
Историите, разказани чрез преживявания, влияят силно и на VR технологиите. Това води до нови и интересни проекти като „Dear Angelica“ (визуално впечатляваща история, която се изгражда около зрителя) или DevLab (инкубатор за нови VR идеи и практически обучения за артисти).
С напредването на web VR и възможностите на Google Chrome и Microsoft Edge потапящото преживяване вече навлиза в уеб сайтовете и рекламните кампании. Тъй като инструментите ни стават все по-добри, въображението е единствената граница. Именно това вълнува индустрията в момента.
Маркетинг експертите търсят начини да интегрират интерактивен театър, реални преживявания и виртуална реалност в запомнящи се рекламни кампании. Възможностите са безкрайни – от продуктови демонстрации и игри до уеб сайтове с VR. Брандове като Netflix, Coca Cola, McDonald's и Volvo вече експериментират с виртуалната реалност в рекламните си стратегии.
Представете си какво може да направи VR за вашия маркетинг. С VR можете да поставите клиентите в сърцето на вашата история и да оставите уникален спомен. Потенциалът е огромен – творчески, комерсиален, образователен и социален.
ФЕНОВЕТЕ ИСКАТ ПРЕЖИВЯВАНИЯ
Маркетингът чрез преживяване създава силна връзка. Позволява на феновете да бъдат част от историите, които обичат. Да влезеш в света на любим герой дори за момент е завладяващо.
GoPro улучва точно в целта с мотото си „Бъди герой“. Да бъдеш част от преживяването е съвсем различно от това просто да наблюдаваш.
Виртуалната реалност вече се счита за бъдещето на Холивуд, но тя е само част от възможностите за преживяване. Има VR сайтове, 360° видеа, алтернативни игри и кампании със смесена реалност.
НОВ ФОРМАТ НА РЕКЛАМАТА
Хората търсят преживявания. Вашият сайт е сцена, а всяка кампания – представление, което да запомнят. Заедно можем да създадем следващото ви интерактивно съдържание. Свържете се с нас на info@edesign.bg.