Close cursor

English
Свържете се с нас

Как да направите footer, който работи

Често, когато хората търсят нещо в сайта ви, бързо преглеждат началната страница. Ако не открият отговора, скролват направо до footer-а. Ако и там информацията липсва, затварят и си тръгват. Footer-ът е вашата застраховка – той спасява посетителите, показва им посоката и се вижда още в първите секунди на престоя им.

Силен уеб сайт се нуждае от чист и удобен footer. Това се харесва и на търсачките.

Ето какво да сложите във footer-а и как да го направите полезен.

Визия

Footer-ът събира важните линкове. Направете го просторен и четим. Използвайте същите шрифтове и цветове, които вече сте заложили в брандинга.

Пример за изчистен footer – три колони, ясен текст, социални икони.

Тук има много линкове, но мястото е организирано с цветни акценти и достатъчно въздух.

Какво да включите?

  • Бърза навигация или сайтмап
  • Адрес, телефон, имейл
  • Един силен call-to-action (напр. „Абонирайте се“)
  • Икони за социални мрежи
  • Форма за бюлетин
  • Правни страници – условия, политика за поверителност, copyright
  • Лого на партньори, сертификати или награди

Тук виждате как само две действия „Продукти“ и „Стани партньор“ изпъкват, без излишен шум.

SEO съвет

Не пълнете footer-а с ключови думи. Бъдете полезни на човека – така помагате и на Google. Подредете линковете логично и добавете само това, което води напред.

Нуждаете се от сайт, който носи трафик и продажби? Пишете ни на info@edesign.bg – ще ви помогнем.

Как да оптимизирате сайта си за Google RankBrain
* не пропускайте