Често ни питате дали е по-добре да ползвате www.domain.com или просто domain.com. Ето няколко полезни насоки.
www.vashdomayn.com или vashdomayn.com – кой да изберете? Краткият отговор е: няма значение. Това не влияе на разработката на сайта, SEO резултатите или потребителското изживяване. Google потвърждава, че това е въпрос на лично предпочитание. Важно е обаче да сте последователни – след като изберете вариант, не го сменяйте.
Техническа информация
Пълният домейн (с или без www) е вашето канонично уеб местоположение. Домейн без www се нарича „naked domain“.
След като посочите предпочитания домейн, Google го използва при всички бъдещи обхождания и индексирания. Всички абсолютни линкове трябва да водят към него; това означава, че винаги споделяте един и същ адрес в имейли, социални мрежи и др. Така сайтът ви изглежда последователен за потребителите и за търсачките.
www действа като hostname. Това дава гъвкавост при DNS, улеснява ограничаването на „бисквитки“ при множество поддомейни и др. Ако очаквате огромен трафик, www може да е по-надежден – пренасочването към здрав сървър е по-сложно при „naked“ домейн.
Още една причина за www са статичните ресурси без бисквитки. При домейн без www настройката е по-трудна.
Кой вариант да изберете?
www улеснява бъдещо разрастване отвъд един сървър. Малките бизнеси рядко се нуждаят от тази сигурност и може да предпочетат „гол“ домейн – по-кратък за писане, пести място в печатните материали и подчертава името на марката.
Някои твърдят, че „гол“ домейн помага на SEO. Опитът ни показва, че последователността и коректните пренасочвания са много по-важни от самото име.
Пренасочване (redirect)
Можете да настроите сайта така, че и двата варианта да работят, но за търсачките да е ясно кой е каноничният. След като изберете предпочитания домейн, добавете елемент към началната страница.
Използвайте 301 redirect, за да пренасочвате трафика от неканоничната към каноничната версия. Така посетителите и търсачките винаги достигат правилния адрес.
Нуждаете се от помощ за редизайн, пренасочвания или интерактивна кампания? Пишете ни на info@edesign.bg – ще ви помогнем да увеличите продажбите и разпознаваемостта на марката.